Skip to main content

Lentävistä autoista ja niiden toiminnasta eli tekniikka ei ole mikään ongelma vaan se, että ihmiset tarvitsevat lentolupakirjan niiden käyttämiseen


Terrafugia Transitio
(https://vulcanpost.com/913/flying-cars-now-reality-set-launch-2015/)

Kuten olemme varmaan kaikki tienneet, niin aina välillä on ollut esillä mahdollisuus valmistaa niin sanottuja lentäviä autoja. Termi “lentävä auto” tarkoittaa siis halvalla valmistettavaa VTOL (Vertical Take Off and Landing) - lentokonetta, joka pystyy sekä liikkumaan maanteitä että lentämään ilmassa. Tekniikka tuollaisen laitteen rakentamiseen on jo oikeastaan olemassa, mutta esteitä on tietenkin tullut siinä, että ihmisten pitää tuollaisella välineellä lentäessään olla lentolupakirja. Kuitenkin lentäviä autoja on kehitetty sekä yksityisten toimijoiden sekä valtiollisten organisaatioiden toimesta, ja yksi vaihtoehto tietenkin olisi se, että tuo väline lentäessään turvautuisi autopilottiin, eli se lentäisi esimerkiksi jossain tietojenkäsittelykeskuksessa sijaitsevan keskustietokoneen valvonnassa, niin että sen oma lentotietokone kommunikoisi 4G-dataverkon avulla tuon etätietokoneen kanssa, ja noiden laitteiden lentäminen ilmassa tapahtuisi pelkästään autopilotin avulla.


Kun puhutaan tuosta Googlen ideoimasta robottiautosta, niin robottilentokoneen rakentaminen on paljon helpompaa kuin robottiauton, ja tuossa lentävässä autossa voisi olla turvalaite, kuten sormenjälkitunnistin joka antaa lennettäessä auton ohjaimet vain niille henkilöille, joilla on tarvittava lentolupa, ja muut sitten käyttäisivat autopilottia, joka kommunikoi automaattisesti datakeskuksen kanssa, jos se tarvitsee lisää laskentatehoa. Tuossa välineessä voisi olla esimerkiksi puhaltimet, joita käytetään polttomoottorin käyttämien generaattorien kautta, ja noilla lentävillä autoilla voidaan lentää todella nopeasti verrattuna esimerkiksi perinteisiin helikoptereihin. Mutta noiden välineiden ongelma on tietenkin se, että ihmiset eivät niitä välttämättä osaa käyttää. Kuitenkin noiden lentävien autojen eli huokeiden VTOL-koneiden sekä autojen yhdistelmiin sekä niiden kokeiluun sijoitetaan vuosittain erittäin paljon rahaa, koska niillä on erittäin suuri kapasiteetti, kun ajatellaan esimerkiksi vaikeakulkuisille seuduille matkustamista.

Cellcar G400
(http://www.techeblog.com/index.php/tech-gadget/2007/12/page/141)


Esimerkiksi jossain tulva-alueilla on lentäminen ainoa tapa saada varusteita tuhoalueille, mutta muuten helikopterien ääni sitten peittää esimerkiksi avunhuudot, ja muutenkin ne häiritsevät maassa tapahtuvaa toimintaa. Tuon takia noiden lentolaitteiden olisi hyvä pystyä myös liikkumaan maata pitkin, jotta ne eivät häritsisi niin paljon muuta toimintaa. Vaikka aina välillä näiden huokeiden VTOL-koneiden kehittämisen sanotaan loppuvan, niin niitä kuitenkin kehitetään monien toimijoiden toimesta. Kyseiset välineet varmasti kiinnostavat myös erikoisjoukkoja, joiden toiminta perustuu huomaamattomuuteen, sekä nopeisiin ja tappaviin iskuihin.

Puhaltimilla varustettu ehkä auto muistuttava lentolaite olisi varmasti käyttökelpoinen väline noissa tehtävissä, ja tuollaisia tässä julkaistuissa kuvissa olevia halpoja helikoptereita voidaan helposti muuttaa myös “köyhän miehen” taisteluhelikoptereiksi asentamalla niihin esimerkiksi Stinger tai Dragon-ohjuksia tai konekivääreitä, jolloin niiden teho olisi ehkä melko hyvä. Tuollaiset puhaltimillavarustetut helikopterit voivat saavuttaa jopa 600 kilometrin tuntinopeuden, mutta jos äänistä ei tarvitse mitään piitata, niin esimerkiksi pienet turbiinimoottorit voivat auttaa tuota välinettä saavuttamaan 800 kilometrin tuntinopeuden tai ne voivat olla nopeampiakin, eli mikään ei estä niiitä varutettavan esimerkiksi jälkipolttimilla,jolloin ne voivat lentää yhtä nopeasti kuin suihkuhävittäjä. Toki tuolloin niiden hallitseminen on melko vaikeaa, ja jos lähdetään miettimään niistä lähtevää ääntä, niin LRAD-laite voisi painaa niiden äänijälkeä kapeammaksi, jotta sivulliset eivät kuulisi mitään.

Comments

Popular posts from this blog

Use virtual "perpetual motion machines" and seawater as energy sources.

   Use virtual "perpetual motion machines"  and seawater as energy sources.  The Archimedean screw can offer almost endless energy sources.  "Robert Fludd's 1618 "water screw" perpetual motion machine from a 1660 wood engraving. It is widely credited as the first attempt to describe such a device." (Wikipedia/Perpetual motion) The term "virtual perpetual motion machine" means a machine. That pulls water to the upper tank using a capillary tube. Then that water will fall through the generator or turbine wheel. The machine uses differences in pressure levels. But it looks like a "perpetual motion machine", that is impossible because of laws of thermodynamics.  The machine uses differences in pressure levels. But it looks like a " real perpetual motion machine", which is impossible because of the laws of thermodynamics.  The real perpetual motion machines don't use outside energy. And that's why they are not possible.

Metamaterials can change their properties in an electric- or electro-optical field.

"Researchers have created a novel metamaterial that can dynamically tune its shape and properties in real-time, offering unprecedented adaptability for applications in robotics and smart materials. This development bridges the gap between current materials and the adaptability seen in nature, paving the way for the future of adaptive technologies. Credit: UNIST" (ScitechDaily, Metamaterial Magic: Scientists Develop New Material That Can Dynamically Tune Its Shape and Mechanical Properties in Real-Time) Metamaterials can change their properties in an electric- or electro-optical field.  An electro-optical activator can also be an IR state, which means. The metamorphosis in the material can thermally activate.  AI is the ultimate tool for metamaterial research. Metamaterials are nanotechnical- or quantum technical tools that can change their properties, like reflection or state from solid to liquid when the electric or optical effect hits that material. The metamaterial can cru

There might be an answer to why there is a gravitational hole in Earth's gravitational field.

The gravitational field at the point of the Indian Ocean is weaker than in other places on Earth. The existence of that gravitational hole is proved. But the reason why that gravitational hole is formed is unknown. The reason why the gravitational field on the Indian Ocean is weaker might be a simple thing.  There is a possible lighter rock in the mantle, or there is less material at that point. In some wildest theories, there are bubbles in magma that turn below the bottom of the Indian Ocean are less massive than in other places on Earth. The lighter material at that point should make the hole in gravitation.  "Geoid undulation in false color. (International Centre for Global Earth Models/Wikimedia, CC BY 4.0) The impact of the ancient planet. In the time when Earth was young. Cause asymmetry of Earth's gravitational field, because there still is the debris of that impact. But the hole in a gravitational field is harder to explain than regular-looking asymmetry.  Could the r