Skip to main content

Tulevaisuuden lentokoneissa ei ehkä ole ollenkaan sisäistä voimanlaitetta, vaan ne saavat energiansa lasereista tai radiomasereista


Ylhäällä on hiukan erikoinen kolmion muotoinen pilvi, josta kyllä on vaikeaa sanoa, että miten ilmavirtaukset tällaisen  muodon pystyvät tekemään. Joidenkin meteorologisten ilmiöiden kohdalla on sanottava, että niiden muodostuminen on kyllä melko erikoinen prosessi, ellei sitten taivaalle suunnata kolmion muotoista mikroaaltokenttää, joka saa aikaan sellaisen prosessin, että syntyy tuollainen kolmiomainen pilvi. Yhdeksi syyksi tuohon pilveen on esitetty "mustaksi kolmioksi" ristityn ilma-aluksen lentoja, ja kun nyt on puhuttu siitä, että NASA on kehittämässä uutta mikro- tai radioaaltoon perustuvaa moottoria, niin on ajateltu, että tuota moottoria tai jotain sen muunnosta ollaan testaamassa myös tuossa "mustassa kolmiossa".

Radio- tai mikroaaltoja käyttävä moottori voisi toimia niin, että ilmakehässä toimiessaan se käyttäisi myös ajoainetta, eli kylmää kaasua, joka sitten kuumennetaan mikroaalloilla, jotta tuo alus sitten pystyisi paremmin operoimaan kaasukehässä, ja sitten kun se nousee avaruuteen, niin siellä voidaan lentää pelkkien mikroaaltojen avulla. Tämä tekee tuosta lentokoneesta hybridiraketin, joka voi nousta ja laskeutua normaaleilta lentokentiltä, mutta samalla se kykenisi planeettojen väliseen lentoon.

Mikroaaltomoottorin etu NERVA:aan (Nuclear Energy Rocket Vehicle Application) eli ydinrakettimoottoriin  nähden on se, että tuo väline ei tarvitse erillistä polttoainetta lentäessään avaruudessa, ja samaa moottorikammiota voidaan käyttää myös mikroaaltojen avulla lentämiseen. Eli tuossa mallissa mikroaalto laitetaan kimpoamaan moottorin etuosasta tai aluksen eteen levitetystä purjeesta, jolloin se toimii niin kuin jossain lasten kirjoissa esitetty purjevene, jota työnnetään eteenpäin hiustenkuivaajien tai pöytätuulettimien avulla.
"Musta kolmio"

Jos oikein villejä ajatuksia ryhdytään luomaan, niin voidaan ajatella, että tuollainen radio- tai mikroaaltoja ajoaineen sijasta käyttävä moottori voidaan rakentaa sellaiseksi, että sen avulla voidaan lentää ilmakehässä kuin normaalilla lentokoneella, mutta se vaatii todella suuritehoista säteilylähdettä, jotta syntyy niin suuri työntövoima, että lentokone liikkuu sen avulla myös ilmakehässä. Ja noin suuren säteilytehon tuottamiseen vaaditaan tietenkin valtava energiamäärä, joka kuitenkin voidaan pumpata tuohon alukseen radiomaserien tai lasersäteiden avulla, jolloin ei tarvita mitään alukseen asennettuja suuritehoisia ydinreaktoreita.

Tuollainen laite voidaan rakentaa jo nyt, mutta jos tuo rakettimoottori, jota käytetään mikroaalloilla toteutuu, niin silloin alus olisi ehkä paljon enemmän kapasiteettia omaava, kuin tuo purjeella varustettu varustettu malli. Toki tuollaista alusta voidaan työntää eteenpäin myös radioaaltojen avulla, jotka suunnataan aluksen edessä olevaan metallilevyyn, josta sitten nuo radioaallot kimpoavat takaisin. Virta mikä aluksen lentoon tarvitaan saataisiin siihen suunnattujen laser- tai radiomasereiden avulla, ja niillä voitaisiin käyttää sen moottoreita, joiden pitäisi saada aikaan erittäin voimakas mikro- tai radioaalto, jotta ehkä parin tuhannen kilon alus saataisiin pysymään ilmassa. Samoin turvallisuus on todella tärkeää, jotta nämä "suoran energian moottorit" voisivat toimia.
X37B

Ja jos käytettäisiin turvallisempaa radioaaltoa, niin silloin voi käydä niin, että tuo moottori kohdistuu voimajohtoon, niin tuloksena on massiivisia elektroniikkavaurioita, joita tapahtuu laajalla alueella, koska tuo radioaalto indusoi tuohon sähköverkkoon valtavan voimakkaan jännitepiikin, mikä ei tee hyvää elektroniikalle, mikä kuitenkin on turvallisempaa kuin mikroaaltojen käyttö. Mutta jos käytetään mikroaaltoja, ja ne osuvat johonkin asutulle alueelle, niin ne voivat aiheuttaa valtavilla ihmisjoukoille palovammoja. Mutta kun ajatellaan noita sähkömagneettisiin aaltoihin perustuvia moottoreita, niin niiden avulla voisi avaruusalus leijua esimerkiksi talojen päällä ilman, että kukaan huomaa mitään.

Noin voidaan sitten rakentaa avaruusalus, joka ei tarvitse erillistä ajoainesäliötä, ja tuollaisella metallikalvolla varustetulla mylar-purjeella voi esimerkiksi pienellä ydinreaktorilla varustettu X-37B lentää lähes valon nopeudella. Tuo laite toimii siis kuin aurinkopurje, mutta siinä tuohon purjeeseen suunnataan radioaaltoja, joiden ansiosta kyseinen alus ei ole mitenkään riippuvainen aurinkotuulesta kuten aurinkopurje olisi. Eli sen avulla voidaan lentää teoriassa vaikka Alfa Centauriin sekä takaisin muutamassa vuosikymmenessä.


Laser-avaruusalus https://www.youtube.com/watch?v=XhUasBcoj-Q

pimeakronikka.blogspot.fi

Comments

Popular posts from this blog

Will humans survive the sun's red giant stage?

"As the Sun matures into a Red Giant, the oceans will boil and Earth will become uninhabitable." (The Conversation, The sun won’t die for 5 billion years, so why do humans have only 1 billion years left on Earth?) Sooner or later, all stars use their hydrogen. And then they turn into red giants. Sun is a yellow G spectral class star that turns into a white dwarf. But before that, the sun will turn larger.  The sun turns red and that means. It starts to send more infrared radiation. This thing will turn Earth into a hellish temperature that vaporizes water from Earth.  It's possible. That Earth will also vaporize with Venus and Mercury. Some scientists say that we have only 1 billion years to move farther in the solar system. The habitable zone will go to the distance of Jupiter and Saturn, and maybe humans find a safe place in those distant moons.  It's possible that before Sun will grow too large humans make large groups of mirror satellites or large shields that sho...

Research with hypersonic systems is not an easy thing.

"This is an artist’s depiction of a Hyper-X research vehicle under scramjet power in free-flight following separation from its booster rocket. New research into hypersonic jets may transform space travel by making scramjet engines more reliable and efficient, leading to aircraft-like spacecraft. Credit: NASA" (ScitechDaily, Revolution at Mach 10: NASA-Backed Hypersonic Jets Poised to Transform Space Travel) The main problem with hypersonic systems is how to control them on air. If the hypersonic aircraft's body is designed the wrong way, that causes thermal problems. But another problem is this: if the aircraft's shape is wrong, the pressure wave or sonic boom will go past the control surfaces. And those layers will not work in that case. In other cases, if the shockwave nuzzles against the aircraft body, that causes overheating. The next problem is the engine.  The Scramjet engine is the only engine type that can use atmospheric air and create hypersonic exhaust gas....

Metamaterials can change their properties in an electric- or electro-optical field.

"Researchers have created a novel metamaterial that can dynamically tune its shape and properties in real-time, offering unprecedented adaptability for applications in robotics and smart materials. This development bridges the gap between current materials and the adaptability seen in nature, paving the way for the future of adaptive technologies. Credit: UNIST" (ScitechDaily, Metamaterial Magic: Scientists Develop New Material That Can Dynamically Tune Its Shape and Mechanical Properties in Real-Time) Metamaterials can change their properties in an electric- or electro-optical field.  An electro-optical activator can also be an IR state, which means. The metamorphosis in the material can thermally activate.  AI is the ultimate tool for metamaterial research. Metamaterials are nanotechnical- or quantum technical tools that can change their properties, like reflection or state from solid to liquid when the electric or optical effect hits that material. The metamaterial can cru...