Skip to main content

Kiusaamiselle sekä kiusaajan tyhmyydelle ei ole mitään rajoja


Kiusaaminen on asia, josta aina välillä keskustellaan todella paljon. Ja tietenkin voidaan todeta se, että jos joku aivan pieni lapsi alkaa kiusata muita, niin hän on jostain sellaista oppinut. Eli ilmeisesti lapsen kotona on sellainen tapa, että heikompaa saa muka alistaa koulussa. En ainakaan itse usko että kukaan 7-9 vuotias tai sitä nuorempi aivan itse keksii ruveta tönimään toisia tai kaatamaan heidän päälleen hiekkaa saatikka sitten esimerkiksi syöttämään toiselle jotain myrkyllisiä kasveja. Jos tuollaista sitten mennään tekemään, voi tuloksena olla kuolema.

Tuolloin sitten seuraa poliisitutkinta, ja välillä kyllä tuntuu siltä, että noiden tekojen takana on joku muu, kuin se, joka esimerkiksi myrkytettyä juomaa on mennyt antamaan. Kyseessä saattaa olla tilanne, missä toisen ihmisen ymmärtämättömyyttä käytetään hyväksi, ja kiusaaja saattaa esimerkiksi jonkun ala-asteen oppilaan kautta lähettää uhrilleen limupullon, missä on glykolia. Eli mistä joku 12-vuotias on tällaista ainetta hankkinut, on mielenkiintoinen kysymys.  Kiusaaminen on sellainen asia, mikä on erittäin ikävä sekä uhrille että kiusaajalle, koska vaikka tuolla koulujen pihalla voi kaverit lahjoa hiljaiseksi, niin tuollaiset asiat sitten myöhemmin paljastuvat usein todella ikävällä tavalla. Kiusaaja usein sitouttaa ryhmänsä itseensä nimenomaan lahjusten avulla. Eli hän antaa esimerkiksi urheilutapahtumien lippuja kavereilleen, ja sitten myöhemmin tulee ilmi, että kiusaaja vaatii sitten rahaa noista lipuista, "joita ei saanutkaan ottaa pöydältä".

Tietenkin kiusatun lapsuus saattaa mennä piloille, kun hän joutuu aina olemaan yksin, kun noilla kiusaajilla on sellainen tapa, että he sitten vahtivat sitä, ettei kukaan ole heidän uhrinsa kanssa yhtään missään. Ja auta armias jos tuota kiusaajaa ei joku sitten tottele, vaan uskaltaa lähteä heikomman kanssa ulos. Tuollainen vahtiminen tekee kiusaamisesta hyvin ikävän asian. Eli koulukiusaajia ei yleensä koulussa ole kuin aivan muutama henkilö, mutta heidän tapansa toimia on sellainen, että nämä henkilöt liikkuvat aina ryhmässä, ja jos joku sitten ei heidän käskyjään muista noudattaa, niin seurauksena on sitten "keskustelu" jossain käytävällä.

Yleensä tuollaista koulukiusaajaa ei itseään tarvitse pelätä, vaan tästä henkilöstä tekee inhottavan se, että hänellä on usein vanhempia kavereita, jotka sitten tulevat koulun pihoille tai kotimatkalla räyhäämään niille, jotka eivät ole mukautuneet kiusaajien käskyihin. Tuollainen tilanne voi olla hiukan nolo, jos kyseessä on ala-asteen oppilas, ja sitten joku ammattikoulu-ikäinen tulee siihen pihalle karjumaan. Yleensä kiusaajien jengi on ikään kuin hierarkinen järjestelmä, jossa joidenkin ammattikoulu-ikäisten suojeluksessa toimivat ylä-asteella olevat käyvät kiristämässä ala-asteelaisia. Mutta sitten koko toiminnan takana on usein aikuisten ryhmä, joka sitten käy jonkun 17-vuotiaan kurkkuun kiinni, ja joka sitten suojelee muita.

Yleensä tällaiseen järjestelmään kuuluvat henkilöt lopettavat ammattikoulun kesken, koska on paljon mukavampaa käydä alepasta hakemassa keskiolutta, ja rynnätä johonkin kämppään ryyppäämään. Eikä mikään jengi tai sen johtaja toki halua, että hänen alaisensa lähtee esimerkiksi toiselle paikkakunnalle opiskelemaan, koska silloin hän voi vahingossa vaikka kertoa tuosta toiminnasta jotain noloja asioita. Eikä myöskään ole jengin johtajan edun mukaista, että joku sitten saa taloudellista tukea Kansaneläkelaitokselta, jolloin hän ei enää ole riippuvainen jengin johtajasta, ja tämän jakamista almuista. Jos ihminen kasvatetaan niin, että kiusaaminen on hänestä oikein, niin silloin hän kadottaa jotain hyvin tärkeää. Nimittäin tuolloin kiusaaja ei tajua tekevänsä väärin.

 Kun tuollainen käytösmalli on opittu hyvin nuorena, niin siitä sitten seuraa sellainen asia, mistä varmasti tulee sitten myöhemmin työelämässä vaikeuksia, eli kiusaaja alkaa soveltaa noita koulun pihoilla oppimiaan käytösmalleja sitten myöhemmin työelämässä. Siinä sitten on työmaalla selittämistä, kun toinen on tönäissyt työkaverin alta telineen pois, ja seurauksena on työturvallisuuskortin vieminen. Samoin tuollainen koulukiusaaja tekee muitakin samoja asioita, kuin mitä hän koulujen pihoilla teki. Yksi miellyttävimmistä asioista mitä kiusaaja on työmaalla tehnyt on se, että hän on jättänyt työkaverit seisomaan sinne, vaikka heille on luvattu firman autolla kyyti.

Siinä kyllä on ollut sitten hermot tiukilla, kun tuo auto yksin palaa halleille, ja pomo kysyy, että "mihin sinä muut jätit?". Aikuisten harjoittama kiusaaminen saa usein erittäin ikäviä piirteitä, kun siinä käytetään huomaamattomia metodeja. Eli kiusaaminen on silloin hyvin paljon hienovaraisempaa kuin lapsilla tai nuorilla. Siihen kuuluu myrkkyviinan juottamista, auton kolhimista tai jos vaikka armeijassa satutaan olemaan, niin silloin vain alaiselle jätetään tehtävät antamatta. Tai sitten jos kiusaaja pääsee esimerkiksi aliupseerikouluun, niin silloin hän voi sotilasarvon turvin räjäytellä pinkkoja sekä punkkia ja muutenkin alistaa toista esimiesaseman turvin.

https://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/koulukiusaajilla-uusi-kammottava-trendi-voisi-helposti-vieda-kiusatun-hengen/6477442

http://kirjabloggaus.blogspot.fi/

Comments

Popular posts from this blog

Use virtual "perpetual motion machines" and seawater as energy sources.

   Use virtual "perpetual motion machines"  and seawater as energy sources.  The Archimedean screw can offer almost endless energy sources.  "Robert Fludd's 1618 "water screw" perpetual motion machine from a 1660 wood engraving. It is widely credited as the first attempt to describe such a device." (Wikipedia/Perpetual motion) The term "virtual perpetual motion machine" means a machine. That pulls water to the upper tank using a capillary tube. Then that water will fall through the generator or turbine wheel. The machine uses differences in pressure levels. But it looks like a "perpetual motion machine", that is impossible because of laws of thermodynamics.  The machine uses differences in pressure levels. But it looks like a " real perpetual motion machine", which is impossible because of the laws of thermodynamics.  The real perpetual motion machines don't use outside energy. And that's why they are not possible.

Metamaterials can change their properties in an electric- or electro-optical field.

"Researchers have created a novel metamaterial that can dynamically tune its shape and properties in real-time, offering unprecedented adaptability for applications in robotics and smart materials. This development bridges the gap between current materials and the adaptability seen in nature, paving the way for the future of adaptive technologies. Credit: UNIST" (ScitechDaily, Metamaterial Magic: Scientists Develop New Material That Can Dynamically Tune Its Shape and Mechanical Properties in Real-Time) Metamaterials can change their properties in an electric- or electro-optical field.  An electro-optical activator can also be an IR state, which means. The metamorphosis in the material can thermally activate.  AI is the ultimate tool for metamaterial research. Metamaterials are nanotechnical- or quantum technical tools that can change their properties, like reflection or state from solid to liquid when the electric or optical effect hits that material. The metamaterial can cru

There might be an answer to why there is a gravitational hole in Earth's gravitational field.

The gravitational field at the point of the Indian Ocean is weaker than in other places on Earth. The existence of that gravitational hole is proved. But the reason why that gravitational hole is formed is unknown. The reason why the gravitational field on the Indian Ocean is weaker might be a simple thing.  There is a possible lighter rock in the mantle, or there is less material at that point. In some wildest theories, there are bubbles in magma that turn below the bottom of the Indian Ocean are less massive than in other places on Earth. The lighter material at that point should make the hole in gravitation.  "Geoid undulation in false color. (International Centre for Global Earth Models/Wikimedia, CC BY 4.0) The impact of the ancient planet. In the time when Earth was young. Cause asymmetry of Earth's gravitational field, because there still is the debris of that impact. But the hole in a gravitational field is harder to explain than regular-looking asymmetry.  Could the r